Djurplågeri...

2011-03-29, 22:33:10 / Kategori: Tankar
VARNING! Väldigt starka bilder!!
Nu har jag fått upp lite glöd gällande djur... Så här kommer lite om djur plågeri...
En rottweilertik med för långa klor som vägde 23kg vilket är 13 kilo för lite! Miljökontoret misstänkte även att hunden blivit slagen av sina ägare.
Här har vi lite bilder från vår päls och ull industri... båda djuren lever... Och såhär ser den bistra sanningen ut.
En norsk bonde svälte 28 kor till döds...

Tjurfäktning är väl kul? Massor av människor som sticker och spjut i ett stackars djur.

Vår grisköttsindustri... Där grisarna trängs ihop, och när ett djur dör så av lägsnas det inte utan liggar så att de andra djuren kan äta på det. När djur börjar med sådant förstår man att de är hungriga.

Blåräven, det så mångar har på sina fina små mössor... alla tycker det är så snyggt men jag har alltid hatat päls och detta är varför..

Ett annat resultat av människans pälsbehov: minkfarmarna...
Djuren hade brutna men, de åt påvarran (spelade ingen roll om de var levande djur eller döda), de hade fått svansarna avslitna. De levde (och det finns fortfarande minkfarmar) där djuren sitter i småsmå burar med öppna köttsår för att du ska få dina handskar med pälskant.

En delikatess i många länder är hajfenssoppa, vad många inte vet eller kanske bara inte bryr sig om är att hajarna fångas, man skär av deras fenor och slänger sedan tillbaka dem. Detta leder till att hajarna druknar.

Varje år dödas ca 23 000 oskyldiga delfner och ännu fler säljs till fångenskap runt om i hela världen för att ha med i "delfin shower".Det är blod bad i en bukt i Taiji i Japan.

Vi vet att våra djurvänner används inom kosmetika branchen men det är inte det ända...
Det här är Frik. Han hölls konstant törstig så att han skulle vara medgörlig och gå att muta med några droppar vatten för att utföra olika experiment.
Utöver det så har dom skurit ut hål i hans huvud, satt dit titanskruvar fastsatta och monterat fast den här järnställningen.
Den är till för att dom ska kunna låsa fast honom i en stol med den så att han sitter droppstilla och inte kan röra sig när de utför experiment på honom.

Den här kaninen har fått en del bortskuren från sin rygg och istället har den fått ett implantat insatt.

Det här är Darla. Hon köptes från ett katthem för 15 dollar och används för att utföra olika försök där man för ner slangar och hårda plaströr ner i halsen/luftrören. 

Och nej, våra älskade hundar slipper inte heller undan.. Man beräknar att över 100 hundar används i grymma experiment på universitetet i Utah varje år.

Det här är Robert, köptes från katthemmet Davis County animal shelter. Forskarna har skurit ett hål i hans huvud och inplanterat elektroder i hans hjärna.
Via elektroderna för man in elektricitet i hans hjärna som stimulerar neverna och har orsakat att hans ben rör sig av sig själva utan att han vill.

Gravida får som det här får stå och leva i sådana här bås bara för att forskarna ska kunna experimentera på deras lamm hur A-vitamin påverkar lungorna.

De här kattungarna, och de flesta andra, har hämtats från ett katthem och har fått en injektion av kemikalier insprutade i deras hjärnor för att orsaka en uppbyggnad av övermåttlig vätska. Alla kattungarna på bilden plus ytterligare två kullar dog innan experimenten ens var avklarade..


Men nu tycker jag att det räcker... jag menar inte att peka ut någon eller förolämpa någon.
Jag vill bara uppmärksamma alla mina läsare om att dessa saker händer.
Sen vill jag visa vart jag står.
Gör ett inlägg på din blogg, på facebook, på din bilddagbok, vart som hellst men stoppa djurplågeriet!
Tack för mig
Sincerely yours MissFluffyPink ♣

Mia

SV: Usch, sånt här är så himla obehagligt. Jag är stolt över att inte äga ett enda plagg gjort av äkta päls!



2011-03-30, 00:34:58 URL: http://leeplay.blogg.se/

hanna

hemskt värre "'/ stolt medlem av djurens rätt är jag iaf :)



2011-03-30, 10:20:47

Kelly Andersson

usch ffyfan, människor som gör sådant borde inte leva! och expriment på djur ska fan inte tillåtas!

usch, jag hatar verkligen sådant här!!!!!!!!



2011-06-12, 03:24:32 URL: http://nattstad.se/www.kiiowa.blogg.se

Sofie : <

ASSÅ FÖR HELVETE.

Jag kan ju undra över hur många "fina, smarta människor" det finns här i det jävla helvete de har skapat !!!

DE KAN VÄL GÖRA SÅDANT MOT DE "SNÄLLA SMARTA MÄNNISKORNA" I STÄLLET BARA FÖR ATT TESTA. de "ofårståående" skulle faktiskt inte bry sig då !

Jag är glad att vi har förbjudit sånt här i Sverige.

Stackars djur ! FAAN. Blev så jävla arg D :



2011-07-29, 23:08:37

marianne

jag hatar se djur som plågas jag tycker om att se djuren må bra adrig ska få djurplåger jag blev arg på min syster som har djurplågat sina hundar och katter

kram marianne så hemskt



2011-10-17, 21:04:05 URL: http://djurplågeri

Anonym

Fyfan alltså hur människor är!!! SLUTA testa skit på de stackars OSKYLDIGA djuren!!!!!

Dehär människorna borde få uppleva samma sak som de utsatt djuren för, tortyr och döden! DÖ ALLA SOM MISSHANDLAR DJUR, DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ



2011-11-07, 19:59:45

renee

varför ska man ens göra sånt här? finns fan ingen nytta till det, jävla helvete vad sur jag blir. DJUREN HAR FAN INTE GJORT NÅGOT!!!



2011-11-08, 09:01:42 URL: http://rreneeolsson.blogg.se/

Tora Albiin

Hej! vi håller på med ett skolarbete i skolan, vi har valt att skriva om djurplågeri. Vi undrar om vi får använda några av dina bilder att använda i vår uppsats. Maila gärna tillbaka till mig



Mvh Tora



2011-11-23, 11:25:07 URL: http://ttoraalbiin.blogg.se/

josefine

altså så för banad jag blev vilka jävla mäniskor fu vad hämskt!!!!



2011-11-23, 19:11:10

Lina

Jag läste och kollade noga på varenda bild.. och fyfan nu strömmar tårarna ner för kinderna... De är så jävla illa att man kan behandla djur på de där sättet!!!!!!! :O Jag fattar inte hur folk tänker... Efter de här kommer jag bli vegetarian.. Fyfan stackarna... Att till och med små katt ungar råkar ut för dessa hemska saker!!!!



2011-12-06, 12:43:03

Annika

Usch...Tål inte folk som gör sånt skit!

Tårarna bara rinner...Varför gör man så mot oskyldiga små djur?

Själv tycker jag att man borde göra samma sak mot dom som gör allt de där på bilderna så får dom se om de e så kul!!!



2011-12-26, 22:54:16 URL: http://beeelieber.bloggplatsen.se/

Vi ...

Fy fan asså det var det värsta vi varit med om :(

stackrs djur som behöver gå igenom något sådant :'(

Vi tänker bara högt nu men om vi sett någon/några plåga ett djur så att hade han/hon fått en rak höger vi lovar :/



Kram två tjejer :)



2012-01-20, 10:11:23

Mandy

Det är helt sjukt att det ens får gå tillsåhär när vi lever på 2013 talet!
Använd mördare och våldtäcksmän i stället, så vet vi exakt hur människan reagerar på kosmetikan, och läkemedlet. Ingen skulle ju sakna dem ändå om de skulle kola av ett experiment.

Jag äger inget plagg i päls, och jag vill aldrig någonsin göra det! Hur kan man föda upp djur endast för pälsen?
Det är sin sak om man sparar pälsen från "slakt"djur, då får vi både kött och päls, och inget går till spillo. Då har de fåret eller den kon ändå gjort"nytta" om du förstår mig rätt..

Tycker det är bra att du la ut dessa bilder så folk kan få se hur det faktiskt gårtill!



2013-04-27, 11:17:11 URL: http://MandyRonnstam.blogg.se

Julia

Jag mår illa! Idiotiska människor som kan göra så! Djuren litar på att vi ska ta hand om dom och ge dom kärlek! Men vissa
idioter där ute tänker inte på vad dom gör dom tänker bara på pengar äckliga pengar! Tänk att man kan göra sådana hemska saker bara för att få pengar!



2013-07-06, 02:03:57



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?